Kennis. Passie. Resultaat.

SBS Broadcasting - DeLorentz & Partners

Hoewel SBS al jaren vooral gebruik maakt van de outsourcingtak van DeLorentz, stond de eerste samenwerking in het teken van een ernstige storing: bij de migratie van de SBS mailserver raakten alle e-mails van de medewerkers zoek. Mark van Rooijen, IT manager SBS Broadcasting vertelt: “Het gebeurde in de avond en onze eigen mensen konden de oorzaak niet direct vinden. Het enige bedrijf dat ik zo snel kon bereiken, was DeLorentz. Binnen een half uur stonden twee medewerkers op de stoep en diezelfde nacht was het probleem opgelost. Zoiets vergeet je niet.”

 

Elk bedrijf heeft z’n eigen cultuur

Van Rooijen neem met regelmaat tijdelijke kennisspecialisten af van DeLorentz, waarbij directeur André van Dam zijn belangrijkste contactpersoon en tevens klankbord is: “André weet inmiddels precies wat we nodig hebben. Hij kijkt niet alleen goed naar iemands specifieke kwaliteiten, maar vooral ook hoe ze als méns zijn. Elk bedrijf heeft een eigen dynamiek, een eigen cultuur en het is dan heel belangrijk dat je iemand in je team krijgt die ook binnen zo’n cultuur past.”

 

André van Dam over de samenwerking:

“Veel van onze klanten zoals SBS, kiezen niet voor een grote ICT-organisatie, maar werken liever met kleinere, gespecialiseerde bedrijven die bepaalde taken kunnen overnemen of mensen leveren die bepaalde specifieke kennis hebben. Die professionals blijven soms een paar maanden, soms langer.”

“SBS neemt verschillende diensten van ons af. Ze hebben al enkele keren gebruik gemaakt van ons traumateam, zware engineers die bij acuute problemen direct en 24 uur per dag inzetbaar zijn. SBS maakt in aanvulling op hun eigen ICT-team gebruik van kenniswerkers, waarin wij een partij zijn die daarvoor mensen leveren. We hebben altijd wel enkele mensen bij SBS zitten, die aan specifieke projecten werken.”