Kennis. Passie. Resultaat.

Hotel Amrâth - DeLorentz & Partners

DeLorentz & Partners was al enkele jaren verantwoordelijk voor de ICT van een aantal vestigingen van Amrâth Hotels. Vervolgens kwam een nieuwe, uitdagende opdracht: de aanleg van de ICT infrastructuur voor het prestigieuze nieuw te bouwen Grand Hotel Amrâth aan de Prins Hendrikkade in onze hoofdstad. Voor Marcel Bosman, General Manager Grand Hotel Amrâth Amsterdam, betekende dat het begin van een intensieve samenwerking.

 

“Deskundige en flexibele partner”

Het is een samenwerking waar Marcel Bosman tot op de dag van vandaag tevreden over is: “ICT is voor een hotel natuurlijk erg belangrijk. We zijn een 24-uursbedrijf dat streeft naar een maximale bezettingsgraad tegen de juiste prijs. Dan mag je ICT- infrastructuur nooit haperen. Hetzelfde geldt voor het draadloos netwerk dat we onze gasten bieden. Die verwachten van een vijfsterrenhotel als het onze, gewoon dat het áltijd werkt. Dan heb je een technische partner nodig die à la minute met je mee kan bewegen. We hebben bij de bouw van ons hotel in een vroeg stadium de expertise van André en zijn team gevraagd bij de keuze en aanleg van de ICT infrastructuur. En ze zijn daarin een zeer deskundige en flexibele partner gebleken!”

 

André van Dam over dit project:

We zijn een aantal jaren geleden begonnen om de verschillende systemen waarmee de Amrâth hotels in Nederland werkten, te stroomlijnen. Vervolgens kregen we te horen dat in Amsterdam aan de Prins Hendrikkade een nieuw hotel werd gerealiseerd. Een project in een monumentaal pand. Of we wilden meedenken hoe daar een optimale ICT structuur kon worden aangelegd. Natuurlijk wilden we dat! En voor we het wisten zaten we met Marcel Bosman en de aannemer aan de tafel om te zorgen voor een optimaal systeem met gebruik van de beste partners. Ik denk dat we de klant in die eerste fase voor veel valkuilen en onnodige kosten hebben behoed. We hebben in perfecte samenwerking in het hotel een zeer betrouwbaar systeem kunnen implementeren door een aantal zaken extern en optimaal beveiligd onder te brengen bij onze externe gateway in het Hilversumse MediaPark. Een ‘private cloud computing’ oplossing dus, waarbij onze servicedesk natuurlijk 24 uur per dag bereikbaar is!”