Kennis. Passie. Resultaat.

Historie - DeLorentz & Partners

Met ervaren professionals terug naar het echte contact

André en Carmen van Dam zijn oprichters van DeLorentz & Partners. Samen met Peggy Gaethofs vormen zij de directie van het bedrijf dat is gehuisvest in een prachtige oude omroepvilla nabij het Hilversumse MediaPark. Aan de start van DeLorentz & Partners, voorjaar 1999, gingen enkele duidelijke doelen vooraf. André: “We wilden weg van de kille zakelijkheid, terug naar de menselijke aanpak. Met een team hoogwaardige specialisten.”

“Eind jaren ’90 was een dynamische tijd. Internet werd steeds belangrijker, het millennium stond voor de deur en we gingen over op de euro. Allemaal zaken die voor een enorme ICT-vraag zorgden. Ik werkte in die tijd voor een groot ICT bedrijf, dat uiteindelijk naar de beurs ging. Daarna kreeg ik al snel het gevoel dat ik overal te ver vanaf stond. Het werd te groot, te onoverzichtelijk, te abstract. Uit dat gemis is DeLorentz & Partners ontstaan. Ik wilde terug naar het echte contact. Carmen en ik hebben vanuit die gedachte voor ons bedrijf een woonhuisachtig pand gekozen. Met een degelijke, menselijke uitstraling. Misschien niet wat je zou verwachten van een ICT bedrijf, maar het is waar DeLorentz & Partners voor staat.”

 

Uitsluitend hoogwaardige specialisten

“Vanaf het begin hebben we gewerkt met ervaren professionals. Maar om dat soort hoogwaardige medewerkers in huis te kunnen halen, moesten we ze iets unieks bieden. Daarom hebben we bij de start van ons bedrijf besloten, dat als een teamlid uitzonderlijk presteert, hij of zij de mogelijkheid moet krijgen aandelen in ons bedrijf te kopen en zo mee te profiteren van de eventuele groei.” Het bleek een gouden greep: DeLorentz & Partners startte met een kern van top-ICTers en kon zich daarmee al vanaf het begin succesvol als kennisorganisatie profileren.

 

Teckel als naamgever

De naam DeLorentz & Partners is geen deftige familienaam zoals veel mensen denken. Het is de stamboomnaam van onze teckels! “André: “Destijds hadden we twee teckels: eigenwijze donders, eigenzinnig en nooit bang voor grotere honden. Ik zag meteen een overeenkomst. Ook wij gaan met ons bedrijf een eigen weg, soms tegen de stroom in. En we doen op kennisgebied voor niemand onder, ook niet voor grotere organisaties. Die rol van underdog ligt ons prima!”

 

Gyroscoop als symbool van balans

Een naam, een vorm. De gyroscoop is het visuele symbool van DeLorentz & Partners. Een prachtig stukje techniek, vindt André: “De gyroscoop past perfect bij ons. In de as zie ik de dynamiek van een ICT omgeving. Daar draait alles om een optimale samenwerking, om de juiste balans. Wij hebben de afgelopen jaren bovendien gemerkt dat het de kwaliteit van het werken ten goede komt als er een balans is tussen je kennis en het soort werk dat je doet, tussen jou en je collega’s, tussen jou en je klanten, maar ook tussen je werk en privé. Het is een aanpak waar uiteindelijk iedereen van profiteert: onze teamleden, ons bedrijf en de klant. ”