Kennis. Passie. Resultaat.

Wat we doen - DeLorentz & Partners

24/7 een pasklare oplossing

DeLorentz & Partners ondersteunt allerlei bedrijven bij de levering, ontwerp, ontwikkeling, implementatie, beheer en onderhoud van ICT-infrastructuren. Voor nieuwe en voor bestaande omgevingen verzorgt DeLorentz & Partners upgrades, migraties en aanpassingen van bestaande ICT-infrastructuren. Directeur André van Dam: “Voor onze klanten zijn we bovendien 24 uur per dag, 7 dagen per week voor vragen en problemen bereikbaar.”

 

24 uur per dag stand-by

André beseft dat een klant doorgaans niet precies wil weten wat DeLorentz & Partners allemaal doet: “Een klant wil gewoon dat zijn ICT omgeving werkt, punt. De gebruiker ziet alleen z’n scherm en vindt het minder interessant wat daarachter gebeurt. Dat is onze taak, onze verantwoordelijkheid. En soms betekent dat, dat we dag en nacht standby moeten zijn om service te verlenen of problemen te verhelpen als dat nodig is. Zo hebben we al jaren een grote hotelketen als klant. Zo’n 24-uurs bedrijf moet 7 dagen per week, 24 uur per dag op ons kunnen terugvallen. En dat kan, dankzij onze altijd bereikbare servicedesk. Daar kan iedereen terecht met een vraag, of het nou een gebruikersvraag is of een storing aan de systeemkant.”

 

Traumateam

“Heel belangrijk is ons traumateam. Nee, we hebben geen heli op het dak, maar als er een acuut probleem is, vliegt ons traumateam wel direct uit. Overdag , ’s nachts en als dat nodig is ter plekke bij de klant. Niet zeuren, maar aanpakken. Dat noem ik je ICT-verantwoordelijkheid nemen.”

 

Voor elk bedrijf een pasklare oplossing

DeLorentz & Partners heeft een groot aantal oplossingen, afhankelijk van wat de klant wil en hoe een bedrijf is ingericht. Elk bedrijf vraagt immers om een eigen aanpak van de problemen. André: “Soms heeft een klant bijvoorbeeld z’n apparatuur zelf aangeschaft, maar ontbreekt de expertise om te zorgen dat het blijft werken. Dan worden wij dus eigenlijk hun ICT afdeling. En soms heeft een bedrijf wél een ICT afdeling maar missen ze bij bepaalde projecten specialistische hulp. Wij zijn dan een vangnet voor hun eigen ICT afdeling.”

 

Private cloud computing

Niet iedere klant heeft een eigen ICT infrastructuur. DeLorentz & Partners wordt met regelmaat gevraagd zaken als applicaties, servers, beveiliging en backup onder haar hoede te nemen. André: “Ook dat kunnen we verzorgen, bijvoorbeeld via private cloud computing. Ik zie dat als het ‘nieuwe beheren’, een nieuwe vorm van hosting. Veilig omgaan met gegevens vanaf elke plek in de wereld is daarvan het grootste voordeel. We maken daarvoor gebruik van de Mediagateway, het datacenter op het Hilversumse MediaPark. Een ander voordeel van private cloud computing is dat we ‘op maat’ het beheer kunnen aanbieden. Zo voorkom je onnodige kosten.”

 

Professional Services

“Grotere bedrijven hebben doorgaans een eigen ICT afdeling met capabele mensen. Maar ook daar is soms extra ondersteuning of specialistische kennis nodig. Onze experts voeren dan gedurende een bepaalde periode werkzaamheden uit voor de opdrachtgever.”

 

Regionale klanten

DeLorentz & Partners heeft inmiddels een indrukwekkende, voornamelijk regionale klantenkring opgebouwd. Daaronder participatiemaatschappijen, hotels, goede doelen-organisaties en natuurlijk veel mediagerelateerde klanten: radio, televisie, producenten. André: “Ook hebben we nogal wat klanten in de zorgsector. Dat is een belangrijk aandachtsgebied voor ons. In de zorg wordt nog te weinig gebruik gemaakt van de kracht en het gemak van ICT, terwijl de oplossingen wél voorhanden zijn.”

 

Onafhankelijk en gedegen advies

Soms willen bedrijven alleen maar weten of hun ICT structuur wel up to date is. Of ze zijn ontevreden over de werking ervan. De ervaring van DeLorentz & Partners kan daarin heel effectief zijn, vindt André: “Dankzij onze certificering mogen we bij bedrijven een zogeheten ‘health check’ uitvoeren die eventuele pijnpunten snel en effectief naar boven brengt. Onze mensen hebben als belangrijkste taak: goed luisteren en boven water krijgen waar nou écht de pijn zit. Niet zelden zit die pijn op een andere plek dan de klant denkt. Daarin zien we voor onszelf een adviserende rol. We zijn onafhankelijk: ons advies is voor de klánt, we hebben geen contracten of afspraken met leveranciers.”